Niniejsza Polityka prywatności (dalej jako: „Polityka prywatności”) określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Katarzynę Lubańską-Kępę, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Lubańska Kępa z siedzibą w Warszawie (00-023) przy ul. Widok 8 lok. 5p, a także informuje o wykorzystywaniu plików cookies w ramach strony internetowej działającej pod adresem: https://www.kancelaria-klk.pl/.
I. Administrator
Administratorem danych osobowych jest Katarzyna Lubańska-Kępa, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Lubańska Kępa z siedzibą w Warszawie (00-023) przy ul. Widok 8 lok. 5p, posiadająca NIP: 521-302-90-65; dane kontaktowe: tel. +48 691 754 230, e-mail: biuro@kancelaria-klk.pl (dalej jako: „Administrator” lub „Kancelaria”).
II. Definicje
Ilekroć w niniejszej Polityce prywatności użyto poniższych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w następujący sposób:
- Dane osobowe rozumiane są w znaczeniu nadanym przez art. 4 pkt 1 RODO – są to informacje o zidentyfikowanej (lub możliwej do zidentyfikowania) osobie fizycznej,
- Klient – każda osoba, na rzecz której Kancelaria świadczy usługi prawne na zasadach i w zakresie wynikającym z poczynionych pomiędzy Stronami ustaleń,
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE,
- Strona internetowa – https://www.kancelaria-klk.pl/,
- Pliki cookies – dane informatyczne (tzw. „ciasteczka”), w szczególności pliki tekstowe, które są przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika Strony internetowej (np. komputerze, smartfonie, tablecie) oraz które mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora,
- Użytkownik – każda osoba korzystająca ze Strony internetowej i / lub kontaktująca się z Administratorem drogą telefoniczną, e-mailową lub pocztą tradycyjną;
III. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane przez Administratora w celach i na podstawach wskazanych w niniejszej Polityce prywatności – w stosunku do:
- Użytkowników – w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi zapytań przesyłanych Kancelarii przez formularz kontaktowy, a także w celu załatwienia sprawy, której dotyczy przesyłana korespondencja oraz zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych.
Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. z uwagi na niezbędność przetwarzania Danych osobowych w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora, a także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W zakresie Danych osobowych podanych w formularzach dostępnych na Stronie internetowej fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest wyrażona zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO); - Klientów – w celu świadczenia usług prawnych, na zasadach i w zakresie zgodnym z indywidualnymi ustaleniami, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą.
IV. Kategorie przetwarzanych Danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane przez Kancelarię w zakresie wskazanym w niniejszej Polityce prywatności, w stosunku do:
- Użytkowników – w zakresie imienia, nazwiska i adresu poczty elektronicznej;
- Klientów – w zakresie wynikającym z indywidualnych uzgodnień, niezbędnym do świadczenia usług prawnych w danej sprawie, dobrowolnie przekazanej Kancelarii przez Klienta. W ramach łączącej Strony umowy Kancelaria może przetwarzać również dane wrażliwe, tj. szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 oraz ust. 2 lit. a RODO.
V. Okres przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe przetwarzane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów przetwarzania, nie dłużej jednak niż do czasu cofnięcia zgody – o ile przetwarzanie odbywa się na jej podstawie – lub wyrażenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania:
- w przypadku Użytkowników – przez okres niezbędny do prowadzenia korespondencji między Kancelarią a Użytkownikiem, a także po zakończeniu korespondencji, jednak nie dłużej, niż rok kalendarzowy),
- w przypadku Klientów – okres przetwarzania danych jest uzależniony od rodzaju świadczonej usługi oraz celu przetwarzania.
VI. Odbiorcy danych
W trakcie realizacji celu przetwarzania Dane osobowe mogą być udostępnianie innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami powyższych danych mogą być podmioty przetwarzające, dokonujące czynności przetwarzania w imieniu Administratora.
Dane osobowe są udostępniane tylko gdy uzasadnia to cel ich przetwarzania: pracownikom, podwykonawcom, dostawcom usług księgowych i finansowych, dostawcom usług pocztowych, informatycznych, transportowych, urzędom, sądom powszechnym, samorządom, innym organom i instytucjom publicznym, stronom i uczestnikom prowadzonych postępowań, likwidatorom szkód i rzeczoznawcom.
VII. Prawa osób, których dane dotyczą
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
- żądać od Administratora informacji o przetwarzaniu swoich Danych osobowych (tzw. prawo dostępu, art. 15 RODO),
- sprostować swoje Dane osobowe – jeżeli dana osoba uzyska informację o tym, że jej dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe, nieaktualne lub niekompletne, ma prawo żądać ich niezwłocznego sprostowania lub uzupełnienia (tzw. prawo do sprostowania, art. 16 RODO),
- żądać usunięcia swoich Danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym, art. 17 RODO),
- żądać ograniczenia przetwarzania swoich Danych osobowych (tzw. prawo do ograniczenia przetwarzania, art. 18 RODO), tj. żądać zaprzestania ich przetwarzania – za wyjątkiem ich przechowywania,
- wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jej Danych osobowych,
- przenieść swoje Dane osobowe, tj. otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, dane, które dostarczyła Kancelarii – jeżeli ich przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody) lub zażądać przesłania tych danych innemu, wskazanemu przez nią administratorowi (tzw. data portability, art. 20 RODO),
- cofnąć zgodę na przetwarzanie Danych osobowych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Aby skorzystać z ww. praw – osoba, której dane dotyczą, może skontaktować się z Kancelarią pod adresem e-mail: biuro@kancelaria-klk.pl.
VIII. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Każda osoba, której dane są przetwarzane przez Kancelarię, ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego. Funkcję organu nadzorczego w Polsce pełni Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa (tel. 22 531 03 00, e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
IX. Przetwarzanie danych poza terytorium UE oraz profilowanie
Kancelaria oświadcza, że nie będzie przekazywać powierzonych Danych osobowych poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, chyba że z wyprzedzeniem uzyska na to pisemną zgodę osoby, której dane dotyczą. Jednocześnie Kancelaria zapewnia, że w takiej sytuacji dopełni wszelkich obowiązków wynikających z RODO w zakresie transferu danych osobowych do państw trzecich.
Kancelaria nie podejmuje decyzji wobec osób, których dane dotyczą, w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie.
X. Polityka plików cookies
W celu poprawy funkcjonalności Strony internetowej, a co za tym idzie, świadczenia usług na możliwie najwyższym poziomie, Kancelaria może wykorzystywać Pliki cookies. Pliki cookies są to pliki zapisywane na urządzeniu (komputer, smartfon, tablet), na którym zainstalowana jest przeglądarka internetowa, za pomocą której Użytkownik przegląda strony internetowe.
Kancelaria oświadcza, że wykorzystuje następujące Pliki cookies:
- Pliki cookies niezbędne dla poprawnego działania Strony internetowej – niektóre Pliki cookies są niezbędne do tego, by zapewnić Użytkownikowi możliwość pełnego wykorzystania Strony internetowej oraz oferowanych w niej funkcji,
- Pliki cookies weryfikujące odwiedziny – mowa tu o Plikach cookies, które zapamiętują wizyty Użytkownika na Stronie internetowej, podstronach oraz linki, w które Użytkownik kliknął. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji Użytkowników.
Pliki cookies, z których Kancelaria korzysta, nie przechowują żadnych danych osobowych Użytkownika. Informacje zebrane przez Kancelarię nie będą udostępniane podmiotom lub osobom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz upoważnionych do administrowania Stroną internetową. W każdym wypadku Użytkownik może zablokować instalowanie Plików cookies lub usunąć stałe Pliki cookies, wykorzystując stosowne opcje używanej przez niego przeglądarki internetowej. Na urządzeniu Użytkownika mogą być również zapisywane Pliki cookies pochodzące z witryn internetowych podmiotów trzecich, w szczególności: Google, Facebook, Instagram. Informacje na temat Plików cookies pochodzących z tych witryn można znaleźć na stronach internetowych należących do tych podmiotów.
XI. Postanowienia końcowe
Kancelaria zastrzega sobie prawo dokonania zmian w niniejszej Polityce prywatności, na co może wpłynąć rozwój technologii internetowej, czy też ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
Aktualna wersja Polityki prywatności obowiązuje od dnia 7 marca 2024 r.